Torsdag

Sitter i soffan och har ingenting att göra..
Mike är och jobbar så då blir det lite långtråkigt här hemma.
Hade tänkt att plocka lite här hemma men efter två minuter var jag redan less på det..
Annars är jag inne på tredje maskinen med tvätt, och ska tvätta lite till.
Måste äta lite med för det börjar kurra i min mage nu.

Annars hittills idag har jag inte gjort så himla mycket, var nere till Af för att visa upp mitt arbetsgivarintyg, och sen tipsa hon mig om att gå till Kommunal för att kolla upp om jag kunde gå med i deras A-kassa, vilket jag inte kunde, så skulle kontakta någon på lasarettet istället.
Tänkte även gå in på alfakassans hemsida och kika lite om jag kanske kan vara med där.

Hade tänkt lägga upp lite olika recept på smaskiga saker idag.


Broccolimos

700g frusen broccoli
1 halv grönsaksbuljong
1 liten gul lök
1 knippe persilja
1 halv - 1 burk creme fraiche
Salt o peppar
Smör

Koka broccolin medans du fräser hackad lök i en annan gryta i smör.
Häll i creme fraiche, grönsaksbuljong och hackad persilja i lökfräset och låt koka upp.
Hacka den mjuka broccolin grovt och släng ner i creme fraiche röran, vänd runt och mixa ihop med stavmixer.
Ta gärna i lite extra smör eller späd med mer creme fraiche om du tycker att moset är för tjockt.
Salta och peppra.

Passar utmärkt till ugnsstekt lax.
Det är bland det godaste som finns!




Kotletter med rosmarin och curry

Smör till stekning
4 kotletter
1 tsk salt
1-2 tsk grovmalen svartpeppar
1 msk hackad färsk eller 1 tsk torkad rosmarin
6 dl vispgrädde
2-4 tsk stark curry

Hetta upp stekpannan, smält smöret och låt det bli gyllenbrunt.
Lägg i kotletterna och stek dem i 3-4 min på varje sida.
Strö över salt, svartpeppar och rosmarin.
Häll över grädde med tillsatt curry och låt alltsammans koka i 2-4 min.
Lägg ett lock över pannan, dra den från plattan och låt kotletterna eftersteka på värmen från stekpannan i ca 8-10 min.

Till detta hade vi en vanlig grönsallad, vilket blev hur smarrigt som helst om man blandade ihop salladen med såsen!
Mums!





Puss puss!