LCHF och diabetes

Nytt år med massa nya möjligheter.
Nu ska jag och min pojkvän dra igång med träning och kost på riktigt.
Igår började vi på riktigt med LCHF-kost och ska köra stenhårt med det.
Har redan märkt en markant skillnad på mitt blodsocker.

Jag har alltså diabetes och har haft det sen 2007 så jag kan min sjukdom väldigt bra, men nu när man börjat att lägga om kosten och att träna mer än förut så blir det som en liten nystart som diabetiker.
Har redan haft flera låga blodsocker.
T.ex. inatt vaknade jag av att jag var låg, det är ju egentligen helt otroligt att man vaknar av något sånt, liksom att kroppen signalerar att något är fel. Jag blir väldigt fascinerad av den mänskliga kroppen alltså.
Men jag måste ändra mina doser en del.
Först och främst ska jag ändra på Levemir-dosen (långtidsverkande insulin) och se hur kroppen reagerar på det, sen får jag ju småjustera med NovoRapid-dosen (måltidsinsulin).
Men jag har lärt mig hur kroppen fungerar och eftersom jag är undersköterska i botten så kan jag ju min sjukdom väldigt bra.

Igår va vi även och träna lite i gymmet, eller lite, det blev nästan 1 och en halv timme, men det va skönt.
Jag är inte så himla kunnig på alla maskiner och redskap, men det är skönt att Mike kan det iaf och han hjälper mig mer än gärna.
Och under tiden som han körde på maskinerna och jag vilade mellan varven så tog jag en vikt och körde lite övningar som poppa upp i huvudet, det va riktigt kul faktiskt, men det blev jobbigt, men det är det ju värt.
Annars körde vi biceps, rygg och mage och jag var ju lagomt trött i ryggen efter det passet, trodde inte att jag skulle kunna ta mig ur sängen, men det gick.
Och imorse va det bara att gå upp när klockan ringde 7.oo, för då skulle vi ta en morgonpromenad som jag ska försöka ta varje morgon, även när Mike börjar 4.oo.
Får väl försöka att dra med mig kompisar ut om dom vill :)

Som sagt så började vi med LCHF-kost igår och det verkar vara väldigt god mat faktiskt.
Ska försöka lägga upp bilder och recept på maten vi äter.
Imorse lärde jag mig förresten att äta omelett så det blir det till frukost imorgon, annars är jag ju som säkert alla vet inte ett så stort fan av ägg, men nu ska jag fasiken lära mig att äta det.

I helgen gjorde vi förresten stekt lax, broccolimos och grönsaker.
Och det moset va hur gott som helst, så len i smaken och krämigt.

Är det något ni undrar så är det bara att ni skriver en liten rad :)