Länge sen sist

Nu va det ju ett tag sen jag skrev.
Ska försöka komma igång igen nu efter semestern och allt.

Vad gjorde vi på semestern då?
Jo, vi va till Göteborg och Liseberg en dag för att kolla när Sparzanza spelade på Liseberg, så blev det eb hotellvistelse och jag fick ett superbra besked från min chef, fast jobb på 3a plus löneförhöjning :)

Sen åkte vi kryssning till Helsingfors, vilket var superroligt. Hade inte åkt kryssning sen jag va typ tio år.
Och när vi gick i land i Finland så gick vi runt i stan där, vi va inne på den exklusiva butiken Louis Viuton (eller hur det stavas), inte direkt något jag kunde köpa, men häftigt ändå :)
Vi va även inne på Iittala butiken och där fanns det så mycket fint :)
Sen i en galleria råkade vi ut för en försäljare, men hon va så himla gullig och hjälpsam att vi bara va tvungna att köpa med oss massa hudvårdsprodukter, så det blev ett varsitt kroppssalt till mig och Mike, bodybutter, två nagelkit, en ansiktsscrub och en ansiktsmask, svindyrt va det, men jag kände att jag behöver ta hand om mig själv lite mer och det va ett ganska exklusivt märke, men produkterna är väldigt dryga så det blir allt bra. Det är produkter från märket Premier, som innehåller salter från döda havet.

Vi har ju även varit på festival i Gävle, det va mycket roligare än jag trodde faktiskt.
Sen när vi skulle gå till själva festivalen första dagen från hotellet så verkligen luktade det kaffe hela vägen, det luktade så gott. Sen kom vi på att det är ju dom som producerar Gevalia :)
Kan ju säga att festivalen va en blöt sådan. ;)
Så gummistövlar och regnkläder nästa gång!

Förra veckan va jag hos min sköterska på Diabetesmottagningen och pratade. Hade en halvårskontroll så hon kollade mitt hba1c (långtidsblodsocker) och mitt blodtryck.
Sockret låg tyvärr lite högt, så ska göra allt nu för att få ner det för att min och Mikes dröm ska gå i uppfyllelse :)
Kommer i oktober få en cgm-mätare (en apparat som mäter blodsockret kontinuerligt och sitter på armen) sen kanske jag kommer att få en insulin-pump också vilket jag haft i tankarna ett tag själv.

Annars nu har jag nog inget att förtälja, ska jobba kväll idag så ska snart fixa ordning mig och äta lite mat :)

Puss ♥ ♥