3:e oktober

Igår va jag på kemlab och tog massa äckelprover. Fy bubblan! Jag kommer nog aldrig att vänja mig vid att ta dessa blodprov trots att jag faktiskt jobbar med det varje dag. Jag verkligen hatar att ta blodprov, får en sån klump i magen just innan jag ska stickas! :(
 
Annars nu har jag massa spännande saker på g, vilket känns jätteroligt.
Den 9e oktober fick en läkare återbud från en annan patient så då fick jag frågan om jag ville ta den tiden för att prata om pumpbehandling. Vilket jag självklart tackade ja till!! Sen vet jag ju inte när jag kommer att få själva pumpen och så. Men jag hoppas väl på att det blir ganska snart efter mötet med läkaren.
 
Sen den 14e oktober ska jag till en dietist där jag kommer att få lära mig att räkna kolhydrater, eftersom det är väldigt viktigt att veta när man ska dosera sitt insulin.
 
Den 15e oktober kommer jag att få en CGM (en kontinuerlig blodsockermätare som fästs i underhudsfettet på armen), har haft en sån förut och det är faktiskt väldigt intressant tycker jag. Och den 21a oktober kommer jag att ta bort den. Den kan bara mäta i fem dagar i sträck.
 

 
Vi har kommit fram till att vi ska göra en totalrenovering av köket så småningom. Först ska vi väl bara bli av med lånet som vi har på lägenheten och spara ihop pengar till köket då. Men vi har inte bråttom, utan det blir när det blir :)
 
Hade ju egentligen tänkt att renovera badrummet först och lämna köket som det är, fast bara byta kakel.
Men vi kom fram till att om vi ska renovera badrummet så kommer det delvis kosta mycket mer, plus att om det skulle hända något som en läcka till exempel så är det ju vi som får stå för det. I värsta fall kan det ju faktiskt läcka in till grannar och så. Och då får ju vi stå för dom kostnaderna. Och även om det skulle hända något efter att vi flyttat (10 år efter vi renoverat) så får vi stå för det med. Och det vill vi ju inte riktigt. Sen är det ju väldigt dyrt att få det fackmannamässigt utfört av arbetare.
Men köket ska vi i alla fall satsa på att göra, vilket jag tror kan bli både roligt och utmanande. Och jag tror nog att priset på lägenheten kan öka i pris om det är helt nytt, plus att vi nog troligtvis kommer att sätta in en diskmaskin vilket även det kan höja priset, plus att vi har en tvättmaskin. Så det känns mycket lovande måste jag säga :)
 
Puss!