14e oktober

Har precis kommit hem från dietisten. Där fick jag lära mig att räkna kolhydrater och hur många enheter insulin som behövs till en viss mängd kolhydrater. Det var verkligen så himla roligt och intressant. Så det kommer nog inte vara några problem alls att lära sig.
Och imorn ska jag få en cgm där jag kan se mitt blodsocker hela tiden.
Mycket på gång nu. Det här kommer att bli en väldigt rolig och spännande höst/vinter.
I november kommer jag även att få en pump, vilket jag längtar efter. Läste massa igår om det på internet och det lät väldigt bra. Det va någon som hade gått från ett hba1c på 76 till ca 54 på en månad vilket ökar mina förhoppningar väldigt mycket. Mitt hba1c ligger för tillfället på 68 så jag hoppas kunna sänka det iaf till 52 som är målvärdet. Men absolut inga fel om jag skulle kunna få ner det till 42 eller så.

Just nu mår jag väldigt bra och är lycklig över livet. Det känns så bra allting!!