Tisdag

Imorse blev det tyvärr ingen morgonpromenad.
Vi va helt enkelt för trötta plus att jag hade väldigt ont i huvudet, men den hade nog släppt om jag fått kommit upp och röra på mig och fått igång kroppen på morgonen.
Men istället blev det till att laga en omelett med soltorkade tomater och skinka (Bild kommer imorgon + recept).
Den va hur god som helst och väldigt mättande.
Tyvärr så tog jag lite för mycket insulin (igen) så jag blev låg bort mot halv elva tiden. Då åt jag en smaskig apelsin.

Sen vid tolv kom min kära vän Jeanette hit och hälsade på, sen blev vi hungriga men jag ville inte ha samma mat som vi åt till middag igår så vi begav oss till Mr. James och TÄNKTE köpa sallad MEN dum som jag är så glömde jag min plånbok så det va bara för oss att gå tillbaka och hämta den (Tur att det inte är långt iaf).
Väl där köpte vi oss en varsin sallad, jag tog en sallad med kyckling, räkor och kräftstjärtar i, och utan någon pasta, men jag unnade mig en liten brödbit.
Mike har varit på kurs i Norrköping idag så då befarade han att dom skulle stanna till vid något snabbmatsställe, vilket stämde, och han beställde tyvärr en Big Mac, fy fy!
Inget mer sånt vill jag se! :)

Nu har jag stått och lagat en tonfisksallad till oss båda, som vi ska smaska på när Mike kommer hem, och senare ikväll blir det träning; bröst, triceps och axlar.
Just ja, igår när vi körde ben i gymmet så körde vi i slutet en maskin som tränar rumpan och lår (man står maskinen och pressar ena benet bakåt och uppåt) och där slog tävlingsinstinkten in i Mike, vi hade ungefär samma vikter.
Jag började på maskinen och så la han på ytterligare vikt och sen tog jag över med samma vikt och så ville han lägga på vikt igen när det var hans tur, men den vikten klarade jag med. Men sen fick han köra med ytterligare en vikt och jag skulle inte köra mer ändå, men nästa gång får vi nog veta vem som är starkast där.. Haha :)

Förresten har jag fått en morgonpromenad-kompis nu.
Jeanette och jag ska komma ut och gå på mornarna, vilket känns skönt.
Visst, jag hörde med Rebecka med, och vi ska också gå ibland :)
Åhh, jag känner mig så glad just nu, äntligen känner jag att jag har lite koll på mig själv, min vikt börjar gå mot det bättre med.

Vi har ju tidigare inte haft en våg, men sen var jag hemma hos mamma och pappa en dag och tänkte att nu ska jag kolla vikten, och hade överaskande nog gått ner nästan 2,5kg sen jag vägde mig sist.
Och nu har jag börjat med ett par tabletter som heter HEAT som är fettförbrännande (köpt på fitnessguru.se) och tack vare dom (tror jag) har jag gått ner ännu mer.
Äter även ett proteinpulver efter att jag tränat; WNT Female Recovery.



Puss på er!