Tisdag

Oj, nu va det länge sen jag skrev här..
Fy fy!
Men jag har helt enkelt inte orkat uppdatera någonting.
Har varit massa jobb den senaste tiden och massa träning.

Annars flyter väl allt på som vanligt.
Trivs som handen i handsken på jobbet med.
Skönt att känna att man har en stadig inkomst den närmsta tiden.
Sen får vi väl se hur det blir efter sommaren.

Den 9:e juni var jag och Mike iväg till Karlstad för att se Gladiatorerna.
Det va kul, men så himla lång tid var man där, 4 och 1 halv timme nånting.
Det blev så segt tillslut, och klappa händerna typ hela tiden.
Men annars hade vi roligt.
Kul att komma bort lite och göra något helt annat.
Efter det åkte vi hem till mamma och pappa där vi blev bjudna på grillad mat och efterrätt.
Mycket gott var det.

Annars har det väl inte hänt så mycket nytt.
Har köpt ett par nya löparskor som jag ska använda i gymmet och på pass, så jag tog de andra skorna jag haft till jobbet.
Kände verkligen att jag behövde nya skor på jobbet, för innan har jag haft ett par platta typ innebandyskor, och jag var ju jämt trött i fötterna och knäna efter en arbetsdag, vilket jag inte är nu.

I helgen var nog den stressigaste helgen jag jobbat.
Herregud säger jag bara.
Jag började vid två och då fick jag höra att dagen hade varit hemsk, så då tänkte vi att kvällen säkert blir lugn.
Det var väl lugnt fram till fyra, då fick en patient hjärtstopp.
Han klarade sig tyvärr inte, och var dessutom hjärtkryssad (alltså ingen återupplivning, HLR).
Så nu har jag varit med under ett riktigt hjärtstopp.
Men kvällen var hur jobbig som helst, vi hade ju beställt mat från en pizzeria till halv sex, men vi fick slänga oss i maten tjugo över sex, och sen ut och jobba igen.
Usch säger jag bara på den helgen, inge mer tack!

Annars har jag varit ledig nu i två dagar, vilket behövdes.
Imorgon sätter det igång igen, tre A-turer på rad.
Sen är jag ledig i helgen, och de två nästkommande helger efter det.
Det känns super kan jag ju meddela.

Mamma och pappa ska åka på kryssning i juli, så då blev jag och Mike väldigt sugna på att göra det med.
Men jag tror det blir bäst efter sommaren när jag har slutat på mitt vikariat, för den 16:e september firar vi ju 7(!!!) år tillsammans så då kan man ju fira med att åka på kryssning :)
Det skulle vara jättemysigt iaf :)

Nu ska jag snart iväg och köra det nya combatpasset, det är så himla roligt det nya tycker jag :)



Puss på folket!